Felhasználási feltételek

Tisztelt vásárló!


Kérjük, hogy részletesen olvassa el a Frédo fonal és gobelin webáruház felhasználási feltételeit, működését, és csak akkor regisztráljon és rendeljen internetes webshopunkban, ha minden feltételt és szabályt tudomásul vesz és elfogad!

1. A Frédo Fonal és Gobelin Webáruház webshopot – a továbbiakban: webshop – a Frédo Tourist Kft. fonal és kézimunka nagykereskedés üzemelteti.

2. A webshopban regisztrált vásárló a megrendelőlap elküldésével és annak a Frédo Tourist Kft. által történő visszaigazolásával távollévők közötti szerződés jön létre a Frédo Tourist Kft. (8630 Balatonboglár, Tinódi u. 16.) mint értékesítő, valamint a vásárló, mint megrendelő között, melynek alapján a vásárló megbízza a Frédo Tourist Kft.-t, hogy a megrendelésben megjelölt termékeket szállítsa számára házhoz a regisztráció során megadott címre a választott fizetési és szállítási feltételek mellett. A Frédo fonal és gobelin webáruház a rendelés teljesítése érdekében a lent megadott határidőn belül a megbízó részére kiszállíttatja a megrendelt termékeket saját raktárából.

3. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Frédo fonal és gobelin webáruház köteles elektronikusan (e-mail) vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot a vásárlóval továbbiak egyeztetése érdekében.

4. A Frédo fonal és gobelin webáruház nem fogad el regisztrációt és rendelést tizennegyedik életévét még be nem töltött magánszemélytől.

5. A Frédo fonal és gobelin webáruház fenntartja magának a jogot, hogy a vásárlótól az internetes webshopba érkező megbízást indoklás nélkül visszautasítsa.

6. A megrendelt terméket az alábbi módokon tudja megkapni:

– Házhoz szállítás: A csomag átvételére a rendelésben megadott címzett, vagy az azonos címre bejelentett házastársa, rokona, illetve meghatalmazással rendelkező személy jogosult.
– Személyes átvétel: A megrendelt termék(ek) átvételére a Frédo fonal és gobelin webáruház telephelyén ( 8630 Balatonboglár, Tinódi u. 16. ) van lehetőség. 

7. A Vevő a megrendelt termékek ellenértékét és a szállítási díjat az alábbi módokon fizetheti meg:

Utánvét: (A termék(ek) átvételekor készpénzfizetéssel). Menete:….rendelés-azonnali automata visszaigazolás ( a gép generálja ) – 48 órán belüli visszaigazolás ( ez a végleges ) – átvétel. Véglegesítéssel Ön tudomásul veszi, hogy a rendelés véglegesítésével fizetési kötelezettsége keletkezik. Megrendelésének leadásától számított 2-10 munkanapon belül postázzuk Önnek a csomagot, melyről értesítést küldünk az Ön által megadott e-mail címre.
Ön a megrendelt áruért csak a csomag kézhezvételekor utánvéttel a kézbesítőnek fizet. Csomagjainkat az MPL Magyar Posta Zrt. szállítja. A postai utánvéttel történő fizetés esetén a következőképpen alakul a csomagolási és szállítási költség:

Utánvét esetén ( az áru értékétől függetlenül ) 2.540, – Ft csomagolási és postaköltséget számítunk fel.

Előre utalással a K&H Banknál vezetett bankszámlaszámra ( 10403930-39311018-00000000: Amennyiben ezt a módot választotta, akkor mindenképpen várja meg azt a tájékoztató e-mailünket, melyben értesítjük Önt arról, hogy pontosan mennyit kell fizetnie és milyen bankszámlára, ezt egy külön levélben találja. Erre azért van szükség, mert előfordulhat, hogy az Ön által rendelt termék/ek valamelyike pillanatnyilag nincs raktárkészleten, ami változtathat a gép által generált visszaigazolásban szereplő összegen. Amint megérkezik a pénz a bankszámlánkra, a megrendelt terméket 2 -10 munkanapon belül postára adjuk. Az előre utalással fizetett termékek rendelésének menete: rendelés – azonnali automata visszaigazolás ( a gép generálja ) – 48 órán belüli visszaigazolás ( ez a végleges ) – fizetés – az utalástól számított 48 órán belül visszaigazolás a pénz megérkezéséről és a csomag postára adásáról – átvétel.

Előre utalás esetén ( az áru értékétől függetlenül )  1.905,- Ft csomagolási és postaköltséget számítunk fel.

A megrendelt terméket 2-10 munkanapon belül postázzuk!

Személyes átvétel:
Természetesen a megrendelt terméket személyesen is átveheti: 
munkanapokon H – P.: 9:00 órától 16:00 óráig  
a Frédo Tourist Kft. irodájában, mely a 8630 Balatonboglár, Tinódi u. 16. szám alatti címen található.
A megrendelt termék személyes átvétele esetén az áru értékén kívül semmilyen plusz költséget nem számítunk fel, a megrendelt termék árát készpénzzel a helyszínen fizetheti! A személyes átvétellel kért termékek rendelésének menete: rendelés – azonnali automata visszaigazolás ( a gép generálja ) – 48 órán belüli visszaigazolás ( ez a végleges ) – személyes átvétel és fizetés a helyszínen ( irodánkban, mely Balatonbogláron a Tinódi u. 16. szám alatt található ).
A megrendelt termék átvételének várható időpontjának megállapítása e-mailben vagy telefonon történt egyeztetéssel történik 48-72 órán belül!

Figyelmeztetés!
A küldemény átvételekor a kézbesítő jelenlétében ellenőrizze annak sértetlenségét! Ha a csomag sérült és nincs hozzá mellékelve sérüléséről szóló kárfelvételi jegyzőkönyv, kérjük ne vegye át a csomagot. Az esetleges reklamációk érvényesítése érdekében, kérjük őrizze meg a csomag kifizetését igazoló bizonylatot. A csomagokat a Magyar Posta Zrt. szállítja ki Önnek!  

8. A Frédo fonal és gobelin webáruház garanciát vállal arra, hogy a rendelés visszaigazolását követően, a Megrendelő által elfogadott feltételekben szereplő vételárat egészen a megrendelés teljesítéséig tartani fogja. Így Önt egy esetleges áremelkedés nem érinti. A webáruházban szereplő termékek adatlapján megjeleníthető képek tájékoztató jelegűek, a kiszállított termékek csomagolása, kiszerelése eltérhet a webshopban található képektől.

9. A megrendelt és kiszállított termékek azonosak azokkal, amelyeket személyesen telephelyünkön is megvásárolhat.

10. Vásárló a webáruházban megrendelt és házhoz szállított termékeket köteles átvenni és azt kifizetni a vásárlás során vele közölt díjszabás alapján.

11. A Frédo fonal és gobelin webáruházban megvásárolt és kiszállított terméket bármilyen ok miatt nem találja megfelelőnek, a kiszállítást követő 14 munkanapon belül küldje vissza címünkre. Felmerülő kérdések esetén vevőszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. A visszaküldött terméket kérjük egyszerű csomaggént „ kísérőlevél belföldi postacsomaghoz” nyomtatvánnyal adja fel! 
Az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni! 
A visszaküldött termék ellenértékét postai úton vagy banki átutalással küldjük el az áru beérkezését követő maximum 14 napon belül. 
A cserével, illetve visszavásárlással kapcsolatban felmerülő csomagolási és szállítási költségek ( odaküldés és visszaküldés is ) a Vásárlót terhelik! 

Tájékoztató a fogyasztó Vevőt megillető elállási jogról:
11.a.,Fogyasztónak a Ptk.8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indoklás nélküli elállási joggal.
11.b., A Fogyasztót a 45/2014. ( II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indoklás nélküli elállás joga. A Fogyasztó az elállási jogát a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek, vagy több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a Fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, a Fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti. Elállási nyilatkozat, a Fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása. A Fogyasztó a 45/2014. ( II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.

11.c., Nyilatkozat-minta elálláshoz:
Címzett: Frédo Tourist Kft.
( cím: 8630 Balatonboglár, Tinódi u. 16. , e-mail: fredo@fredotourist.hu )
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási-felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
……………………………………………………………………………………………………………………………….
Szerződés időpontja / átvétel időpontja:………………………………………………………….
A fogyasztó neve:……………………………………………………………………………………………….
A fogyasztó címe:……………………………………………………………………………………………….
A megrendelt termék vételárát az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni ( abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a termék vételárát banki átutalással fizessük vissza ):
……………………………………………………………………………………………………………………………..
A fogyasztó aláírása: ( kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén )
……………………………………………………………………………………………………………………………..
Kelt:…………………………………………………………………………………

11.d., A Fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége: Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta. Az Eladó a Fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón haladéktalanul visszaigazolni, amennyiben az internetes honlapján is biztosítja a Fogyasztó számára az elállási jog gyakorlását.

11.e., Az Eladó kötelezettségei a Fogyasztó elállása esetén: Az Eladó visszatérítési kötelezettsége: Ha a Fogyasztó a termék átvételétől számított 14 napon belül eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül, a visszaküldött termék átvétele után, visszatéríti a Fogyasztó által megrendelt termék árát.

11.f., Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja: Ha a Fogyasztó a termék átvételétől számított 14 napon belül megfelelően eláll a vásárlástól, az Eladó a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybevett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és / vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladót felelősség nem terheli.

11.g., Visszatartási jog: Az Eladó mindaddig visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte. A kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni!

11.h., A Fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén: Ha a Fogyasztó megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

11.i., A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése: A Fogyasztó viseli a termék oda és visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni! Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választja, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

11.j., Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért: A Fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

11.k., Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható: Az Eladó kifejezetten felhívja a Fogyasztó figyelmét, hogy a Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát, olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak ( pl. tűkanavára gyártott gobelinkép, eltérő méretezésű gobelinkép ).

11.l., Vásárlási értékhatár minimum: Minimális vásárlási értékhatár nincs.


12.
 A Frédo fonal és gobelin webáruház, mint szállítmányozó a kiszállítás során más fuvarozót is megbízhat a megrendelt termékek vásárlóhoz való kézbesítésével.

13.
 A Frédo fonal és gobelin webáruház a megrendelés teljesítésének esetleges elmaradása miatt keletkezett bárminemű anyagi kárért felelősséget nem vállal. Ezért a vásárló kártérítési igénnyel nem élhet. 

14.
 A Frédo fonal és gobelin webáruház a Vevő adatait tiszteletben tartja és bizalmasan kezeli azokat. Az adatok felhasználása az Adatvédelmi törvény hatályos szabályozásának értelmében történik. A megadott személyes adatokat kizárólag a rendelés teljesítésének céljaira használja fel, harmadik félnek nem adja tovább, kivétel ez alól a csomagkézbesítő (posta, bármilyen futárszolgálat). Ezt nekik felhasználni, továbbadni szigorúan TILOS!
14.a., Adatvédelmi szabályzat és tájékoztató:
Általános rendelkezések:
A Frédo Tourist Kft., mint Adatkezelő, az általa üzemeltetett https://fonalgobelin.hu weboldal és az ott meghatározott egyéb címeken elérhető weboldalak ( a továbbiakban:”weboldal” ) által nyújtott szolgáltatásaihoz kapcsolódóan a felhasználó természetes személyek valamennyi adatkezelése során a jelen Adatkezelési Szabályzat és tájékoztató alapján jár el. A Felhasználó a weboldalra történő belépéssel és a weboldal használatával magára nézve kötelezőnek fogadja el a jelen Adatkezelési Szabályzat rendelkezéseit.
Adatkezelő a Jelen Szabályzat tekintetében:
Adatkezelő: Frédo Tourist Kft.
Székhelye: 8630 Balatonboglár, Tinódi u. 16.
Postacíme: 8630 Balatonboglár, Tinódi u. 16.
Elektronikus ( e-mail ) címe: fredo@fredotourist.hu
Nyilvántartó bíróság: Kaposvári Törvényszék Cégbírósága, Kaposvár
Cégjegyzékszáma: Cg. 14-09-303269
Adószáma: 11487025-2-14
14.b., Az adatvédelmi tájékoztató célja:
Az adatvédelmi tájékoztató célja, hogy meghatározza az Adatkezelő által kezelt személyes adatok körét, az adatkezelés módját, valamint biztosítsa az adatvédelem alkotmányos elveinek, az adatbiztonság követelményeinek érvényesülését, és megakadályozza az adatokhoz való jogosulatlan hozzáférést, az adatok megváltoztatását és jogosulatlan nyilvánosságra hozatalát vagy felhasználást annak érdekében, hogy a felhasználó természetes személyek magánszférájának a tiszteletben tartása megvalósuljon.
14.c., Az adatkezelő a (14.b.) bekezdésben megfogalmazott cél érdekében a felhasználó személyes adatait bizalmasan, a hatályos jogszabályi előírásokkal összhangban kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályi rendelkezések és más ajánlások érvényre juttatásához szükségesek.
14.d., Jogszabályi háttér:
A személyes adatok kezelésével kapcsolatos jogszabályi előírásokat az adatkezelő az adatkezelés minden fázisában köteles betartani.
Az adatkezelő által végzett adatkezelésre elsősorban az alábbi jogszabályokban rögzített rendelkezések az irányadóak a polgári Törvénykönyvről szóló 2013.évi V. törvény 2:43§ (e) az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.tv. ( „Adatvédelmi tv”); az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001.évi CVIII.tv. („Eker.tv.”); a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. tv. („Grt. tv.”) az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során, Strasbourgban, 1981.01.28-án kelt Egyezmény kihírdetéséről szóló 1998. évi VI. tv.; a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. tv. („Katv.”).
14.e., Fogalmak:
– érintett: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított vagy – közvetlenül vagy közvetve – azonosítható természetes személy;
– személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat – különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret-, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés;
– hozzájárulás: az érintett kívánságának önkéntes és határozott kinyílvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adatok – teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő – kezeléséhez;
– tiltakozás: az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatainak kezelését kifogásolja, és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adatok törlését kéri;
– adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül a személyes adatokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így például gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők ( pl. ujj-, tenyérlenyomat, DNS-minta, íriszkép ) rögzítése;
– adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve, hogy a technikai feladatot az adatokon végzik;
– adattovábbítás: az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele;
– nyilvánosságra hozatal: az adatok bárki számára történő hozzáférhetővé tétele;
– adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely önállóan vagy másokkal együtt a személyes adatok kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre ( beleértve a felhasznált eszközt ) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az általa megbízott adatfeldolgozóval végrehajtatja.
– adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely szerződés alapján – beleértve a jogszabály rendelkezése alapján kötött szerződést is – adatok feldolgozását végzi;
– adattörlés: az adatok felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállításuk többé nem lehetséges;
– adatállomány: az egy nyilvántartásban kezelt adatok összessége;
– harmadik személy: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval.
14.f., Az adatkezelés jogalapja:
Az Adatkezelő az Érintettek adatait a hatályos adatvédelemre vonatkozó jogszabályoknak megfelelően, hozzájárulásuk alapján, illetőleg az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. 13/A §-a, a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. tv. 6. § bekezdése alapján kezeli.
14.g., A kezelt adatok köre, az adatkezelés célja és időtartama:
A jelen Adatvédelmi Szabályzat kizárólag természetes személyek adatainak kezelésére terjed ki, tekintettel arra, hogy személyes adatok kizárólag természetes személyek vonatkozásában értelmezhetőek. Nem minősülnek személyes adatnak azok az anonim információk, amelyeket a személyes azonosíthatóság kizárásával gyűjt az adatkezelő, és természetes személlyel nem hozhatóak kapcsolatba, illetve azok a demográfiai adatok sem minősülnek személyes adatnak, melyeket úgy gyűjt, hogy nem kapcsolja hozzá azokat azonosítható személyek személyes adataihoz, ezáltal nem állítható fel kapcsolat természetes személlyel.


15. Felelősség kizárása: A Frédo fonal és gobelin webáruházban való vásárlás feltételezi a vevő részéről az internet adta lehetőségek ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és az esetlegesen felmerülő hibákra. A Frédo fonal és gobelin webáruház semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglalt körülményekért, tényekért, bármilyen okból is jelentkeztek, illetve következtek be:
– bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami akadályozza a Frédo fonal és gobelin webáruház működését
– bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon
– bármilyen adatvesztésteség
– bármelyen, a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működése;
– bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei a szolgáltató hálózatban;
– a Frédo fonal és gobelin webáruház kizárja felelősségét a vis major esetekben.
– a Frédo fonal és gobelin webáruház szabadon módosíthat kínálati árain, szállítási határidőin. A változás a Frédo fonal és gobelin webáruház honlapján történt megjelenés időpontjától lép hatályba, de a 
már visszaigazolt megrendelésekre az eredeti (rendeléskori) feltétel a hatályos.
– a Frédo fonal és gobelin webáruház módosíthatja a jelen ÁSZF és a vásárlás egyéb feltételeit, nem visszamenőleges hatállyal.
– abban az esetben, ha a vevő bármilyen formában megsérti a vásárlás és a szolgáltatás egyéb szabályait, a Frédo fonal és gobelin webáruház érvénytelennek nyilváníthatja regisztrációját, vásárlását.
– a Frédo fonal és gobelin webáruház az árváltoztatás jogát fenntartja, az esetleges elírásokért felelősséget nem vállal.

– az Interneten küldött és/vagy fogadott,  nem a Szolgáltatótól származó
bármilyen adat; 
– bármilyen működési hiba az Internetes hálózatban,  ami megakadályozza a 
Frédo fonal és gobelin webáruház akadálytalan működését és a vásárlást;
– bármilyen meghibásodás,  bármely vételi eszközben a kommunikációs 
vonalakon;
– bármilyen adatvesztés;
– bármelyen,  a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működése;
– bármilyen programhiba,  rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei a szolgáltató hálózatban.

A Frédo fonal és gobelin webáruházhoz való kapcsolódás, a Frédo fonal és gobelin webáruházban való elektronikus vásárlás, mint beszerzési mód a Vevő veszélyére történik. A Frédo fonal és gobelin webáruház kizárja felelősségét a vis major esetekre. A Frédo fonal és gobelin webáruház szabadon módosíthat kínálati árain, szállítási határidőin. A változás a Frédo fonal és gobelin webáruház honlapján történt megjelenés időpontjától lép hatályba, de a már visszaigazolt megrendelésekre az eredeti ( rendeléskori ) feltétel a hatályos. A Frédo fonal és gobelin webáruház módosíthatja a jelen ÁSZF és a vásárlás egyéb feltételeit, de nem visszamenőleges hatállyal. Abban az esetben, ha a Vevő bármilyen formában megsérti a vásárlás és a szolgáltatás egyéb szabályait, a Frédo fonal és gobelin webáruház érvénytelennek nyilváníthatja regisztrációját, vásárlását. A Frédo fonal és gobelin webáruház az árváltoztatás jogát fenntartja, az esetleges elírásokért felelősséget nem vállal.

16. A Frédo fonal és gobelin webáruház jogosult a jelen felhasználási feltételek egyoldalú megváltoztatására. Erről a már regisztrált felhasználóknak e-mail értesítést küld.

17. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásban foglalt szerződéseknek, azokat a webshopot üzemeltető Frédo Tourist Kft. nem iktatja.

18. A jelen ÁSZF hatály alá tartozó szerződések nyelve: magyar

19. Az akciós termékeink csak a készlet erejéig állnak rendelkezésre, bármikor elfogyhatnak, és mivel kifutó termékekről van szó, így miután elfogy valamelyik szín az utánrendelésre sajnos nincs lehetőség.

20. Árak: A honlapunkon lévő árak bruttó árak, a 27%-os ÁFA-t tartalmazzák.

21. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek:
21.a., Vásárlói ügyfélszolgálat:
Telefonos ügyfélszolgálat: H – P ( munkanapokon ): 9:00 – 16:00
Kapcsolattartó személyek: Orbánné Csikár Zsuzsanna és Nikolits Ildikó
Telefonszám: 06-85-350288 vagy 06-85-550100
Mobil telefonszám: 06-20-5591756
e-mail: fredo@fredotourist.hu
21.b., Kötelező válaszadási idő webáruházon vagy e-mailen beérkezett megrendelésre: 48 óra.

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek:

A Fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
21.c., A Fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
21.d., A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni és szükség szerint orvosolni. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
21.e., Az írásbeli panaszra vonatkozóan a vállalkozás az alábbiak szerint köteles eljárni: Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően 30 napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
– a fogyasztó neve, lakcíme
– a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja
– a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke
– a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges
– a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása
– a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje
– telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

21.f., A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a Fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmazni a kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Fogyasztó lakhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Fogyasztó számára:
21.g., Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: Amennyiben a Fogyasztó a fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. a fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
21.h., Bírósági eljárás: A Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint. Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a Békéltető Testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a Fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a Fogyasztó kérelmében megjelölt Békéltető Testület illetékes. A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a Békéltető Testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a Békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség (meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása ). Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki. A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén a kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis – és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis – és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása. A bírság mértéke kis – és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis – és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
21.i., A Békéltető Testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A Békéltető Testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A Békéltető Testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A Békéltető Testület eljárása a Fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
21.j., A kérelemnek tartalmaznia kell:
– a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét
– a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy telephelyét
– ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett testület megjelölését
– a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait
– a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
– a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor
– a testület döntésére irányuló indítványt
– a fogyasztó aláírását
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: BÉKÉLTETŐ TESTÜLETEK
21.k., Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu 



Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu 

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu 

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu 

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu 

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu 

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu 

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu 

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu 

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544 Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu 

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu 

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu 

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu 

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu 

21.l., Online vitarendezési platform:
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet. Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

22. KELLÉKSZAVATOSSÁG:
22.a., Milyen esetben élhet a Fogyasztó a kellékszavatossági jogával?
A Fogyasztó az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
22.b., Milyen jogok illetik meg a Fogyasztót kellékszavatossági igénye alapján?
A Fogyasztó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát az Eladó költségére a Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
22.c., Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó kellékszavatossági igényét?
A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Ha a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolgok, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak, 1 évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
22.d., A Fogyasztó kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
A Fogyasztó az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
22.e., Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a Fogyasztó kellékszavatossági igényének érvényesítéséhez a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezzen, mint az újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás, és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

23., TERMÉKSZAVATOSSÁG:
23.a., Milyen esetben élhet a Fogyasztó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog ( termék ) hibája esetén a Fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
23.b., Milyen jogok illetik meg a Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
23.c., Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
23.d., Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszíti.
23.e., A Fogyasztó kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy a forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.
23.f., A gyártó ( forgalmazó ) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó ( forgalmazó ) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak ( forgalmazónak ) a mentesüléshez elegendő 1 okot bizonyítania.
Felhívjuk a Fogyasztó figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
24. JÓTÁLLÁS:

A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól    

19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról

2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról

AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)


24.a., Milyen esetben élhet a Fogyasztó a jótállás jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22. ) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles.
Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek ( Pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek és alkatrészeik ) esetében, amelyik vásárlási értéke a 10.000,- Ft-ot meghaladja.
24.b., A Fogyasztót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállásról szóló 151/2003. ( IX.22. ) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltével számított 3 hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama 1 év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az 1 éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban a Fogyasztó szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!
24.c., Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok ( termék és kellékszavatosság ) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a Fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
A 151/2003. Korm. rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell javítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy a javítószolgálat közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
Az Eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a Fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően ( 1 év után ) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatók meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a Fogyasztó jogszabályból eredő – így köztük a kellékszavatosságon alapuló – jogainak fennállását.
24.d., 3 munkanapon belüli csereigény:
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a 3 munkanapon belüli csereigény intézménye. 3 munkanapon belüli csereigényt a 151/2003 ( IX.22. ) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az Eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt, és minden további nélkül a terméket ki kell cserélni.
24.e., Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a Fogyasztó figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A jelen ÁSZF-ben írt szavatossági és jótállási jogok gyakorlásának határideje attól a naptól indul, amikor a Vásárló a terméket átvette.